Artefact: Rewolucyjny projekt Neala Stephensona oparty na technologii blockchain
Neal Stephenson tworzy projekt oparty na technologii blockchain
Autor bestsellerów New York Times, Neal Stephenson, znany z takich książek jak „Snow Crash” czy „Cryptonomicon”, podjął współpracę z firmą efektów specjalnych, Wētā Workshop, nad innowacyjnym projektem opartym na technologii blockchain. Projekt o nazwie „Artefact” ma na celu stworzenie frameworku służącego do rozwijania własności intelektualnej (IP) i budowania świata wirtualnego w sposób niezwykle innowacyjny.
Artefact: Tworzenie infrastruktury dla wirtualnych światów
Projekt „Artefact” ma ambitny cel – stworzyć infrastrukturę, która umożliwi nie tylko budowę jednego wirtualnego świata, ale również otworzy możliwość tworzenia rozległych i złożonych światów wirtualnych. Współpraca z doświadczoną firmą Wētā Workshop ma za zadanie wprowadzić nową jakość w tworzeniu cyfrowych środowisk, wykraczając poza dotychczasowe standardy wirtualnej rzeczywistości.
Metawers: Nowa jakość wirtualnych doświadczeń
CEO Lamina1, Rebecca Barkin, definiuje pojęcie „metawersu” jako zawsze dostępne środowisko wirtualne, w którym użytkownicy mogą brać udział w różnorodnych doświadczeniach bez konieczności posiadania specjalnych urządzeń, takich jak gogle VR. Projekt „Artefact” zakłada stworzenie rozległego, wymyślonego świata z bogatym lore, historią, postaciami i interaktywnymi elementami, które mają zaangażować widzów w sposób niezwykły.
Promowanie idei otwartego metawersu
Zespół pracujący nad projektem „Artefact” kładzie duży nacisk na promowanie idei otwartego metawersu, opartego na zasadach transparentności, inkluzji, decentralizacji i demokratyzacji. Nowe technologie pozwalają na stworzenie metawersu w sposób, który wykracza poza wyobrażenia samego Stephensona z jego klasycznej książki z 1992 roku. Dzięki technologicznym innowacjom, takim jak trójwymiarowa grafika wysokiej jakości, możliwe jest stworzenie całkowicie nowego rodzaju wirtualnych doświadczeń.
Neal Stephenson i jego zespół nieustannie eksplorują granice możliwości technologicznych, aby wprowadzić innowacje w świecie wirtualnej rzeczywistości. Projekt „Artefact” zapowiada rewolucję w tworzeniu interaktywnych środowisk wirtualnych, które mogą zmienić sposób, w jaki do tej pory postrzegaliśmy wirtualną rzeczywistość.